18 Temmuz 2012 Çarşamba

Elif Korkut - Kendini Yaşa

Merhaba.

Beni isim olarak biliyorsun. Tanımıyorsun beni. Aslında tam anlamıyla ben de tanımıyorum kendimi. Dünya döndükçe yeni bir şeyler keşfediyorum kendime dair. Milyonlarca parçalı bir yap-bozum sanki. Merkezim belli, etrafımdaki manzara ise gün geçtikçe genişliyor. Kimi zaman korku filmlerine taş çıkaracak parçalar ekleniyor, kimi zaman mükemmel parçalar...

Peki kim ne kadar tanıyor kendini? Ben konuşmayı çok seviyorum mesela. Bu yüzden başıma olmadık şeyler gelebiliyor. İnsanlar benim hakkımda yanlış düşüncelere kapılabiliyor bu yüzden.Telaşlı bir insanım ben, aceleciyim.

Mükemmeliyetçiyim. İstediğim birşeyi yapamadığımda kafayı yeme noktasına geldiğime şahit olan arkadaşlarım var. Kıskancım. Bu bir kişi de olur, eşya da olur, duygu da olur.

Sevdiğim insanların hep yanımda olmasını istiyorum. Çok çok özlediğim insanlar var.

Şurada yaşamalıyım gibi bir takıntım yok çünkü ruhum göçebe...

Çok kötü bir huyum var benim. Bana söylenmiş iyi veya kötü bir sözü unutamıyorum. İstesem de yapamıyorum bunu. Zaman geçtikçe bunun ruhumda ağırlık oluşturduğunu farkediyorum.

Sevgimin de nefretimin de sınırı yok. Hangisini hak edersen onu görürsün benden. Herkesin içinde kahkahalarla gülerim de, ağlamayı beceremem. Yorganın altında sessizce ağlayıp hiç bir şey olmamış gibi yapanlardanım.

Bazen deliyim, bazen bilge. Bazen de kör, sağır, dilsiz.

Her şeye rağmen kendimi seviyorum. Gülüşümü, kahkahamı, gözyaşımı, duygularımı. İnsanların bana kattığı yada benden götürdüğü şeyleri seviyorum. Çünkü bunlar beni ben yapan şeyler. Kendim olmaktan vazgeçersem elimde ne kalır? O yüzden kendini tanı. Hatalarını, doğrularını, dostlarını, düşmanlarını bil.  Ne mutlu eder eni, ne ağlatır?.. Daha bir sürü şey yazılabilir ama gerek var mı? Ben kendimi anlatmaya çalıştım ama bu tamamen sana yardımcı olmak için. Verilmiş örnekleri incele, artılarını eksilerini tart. Dürüst ol öncelikle. Ruhunu, özünde olduğun insanı bedenine tutsak etme. İçindeki "sen"i keşfet işte.

Sonra da kendini yaşa...


Yazar: Elif KORKUT

Beğendiyseniz paylaşıp daha çok kişinin okumasında bize yardımcı olur musunuz?

1 yorum:

  1. Egoist olmak düşüncesizlik mi yoksa yalnızlığın belirtileri mi? Olması gerekeni olduğu gibi yaşadığım,söylediğim için bana egoist gözüyle bakıldı.Halbuki yalnızdım.Bunu kimse anlamadı.

    YanıtlaSil